Vânzările de smartphone-uri au scăzut pentru prima dată în 2017

2017 a fost primul an în care vânzările de telefoane smartphone nu au crescut, potrivit studiului de piață anual al lui Mary Meeker, Internet Trends report. Vânzările au scăzut de fapt cu 0,5% față de 2016, după cum a remarcat International Data Corporation (IDC) în februarie. În 2016, vânzările au fost relativ “călduțe”, cu o creștere anuală de doar 2%, însă această scădere din 2017 este semnificativă.

Privind vânzările de smartphone-uri, telefoanele cu sistemele de operare Android și iOS au fost pe primele locuri la mare distanță de toate celelalte sisteme de operare mobile. Smartphone-uri ca Samsung Galaxy S8 și S8+, Galaxy Note 8 și alte telefoane din portofoliul Samsung au fost printre cele mai vândute, dar și Google Pixel sau Apple iPhone au avut vânzări semnificative, chiar dacă nu la cotele scontate.

Portivit informațiilor publicate de site-ul The Verge, în ciuda prețului în creștere al dispozitivelor de vârf de astăzi, prețul mediu de vânzare al unui smartphone a scăzut constant în decursul anilor. Pe măsură ce tot mai multă lume are acum telefoane inteligente, creșterea a stagnat. În mod similar, creșterea utilizării internetului a crescut doar cu 7% în 2017, în comparație cu o creștere de 12% în 2016.

Mai multe persoane accesează internetul mai mult ca niciodată, în medie aproximativ 5,9 ore pe zi și navighează pe mobil, indicând faptul că ei țin la modele mai vechi de telefoane în loc să cumpere altele noi. Consumatorii nu sunt stimulați să cumpere telefoane noi atunci când aproape toate de pe piață arată asemănător și piața este saturată cu telefoanele utilizate în stare bună. Companiile producătoare de smartphone-uri se pot diferenția acum prin publicitate, în loc să încerce să câștige clienți cu dispozitive mai bine dotate.

În timp ce declinul industriei smartphone-urilor nu este ceva nou, raportul lui Meeker mai scoate în evidență  modul în care oamenii accesează acum internetul și oferă alte analize cum ar fi numirea celor mai importante 20 de companii de internet din lume. În prezent, China găzduiește nouă dintre cele mai mari companii de internet din lume, în timp ce Statele Unite au 11. În urmă cu cinci ani, China avea două companii și Statele unite au avut nouă companii. Alibaba, cea mai mare companie din China este a șasea companie din lume, urmată de Tencent.

Leave a Comment